Prace magisterskie muszą spełnić wiele wytycznych narzuconych przez uczelnie. Standardem na każdej uczelni jest oczywiście miedzy innymi konieczność umieszczenia spisu treści pracy magisterskiej czy innej dyplomowej, tuż za stroną tytułową.
Jeśli nasza praca posiada bardzo nieskomplikowany układ, na przykład są to trzy rozdziały, plus wstęp i zakończenie, a same rozdziały nie zawierają podrozdziałów, to tu sprawa jest prosta, wystarczy wypunktować krótki spis treści nawet odręcznie. Taki prosty układ pracy magisterskiej wcale nie musi oznaczać, iż jest to praca bezwartościowa, gdyż akurat w kwestii merytorycznej może zostać bardzo wysoko oceniona.
Gdy posiadamy pracę magisterską złożoną z wielu rozdziałów, z podrozdziałów, wielu załączników, to koniecznie musimy skorzystać z ułatwienia jakie daje program Word. W celu utworzenia spisu treści trzeba wybrać poszczególne style nagłówków według klucza Nagłówek 1, Nagłówek 2 oraz Nagłówek 3, które to muszą zostać ujęte w naszym spisie treści. Teraz Word poszuka nagłówki i umieści je w spisie.
Na koniec sami musimy dodać numery stron do spisu treści, jednak jest to czynność banalnie prosta. Możemy to jednak zrobić, gdy wiemy, że niczego więcej już nie dodamy do naszej pracy magisterskiej, a więc zachowamy układ numeryczny stron taki, jaki jest.